ما حامیان پرسپولیسیم
گروه فرهنگی ورزشی حامیان پرسپولیس گروه فرهنگی ورزشی حامیان پرسپولیس گروه فرهنگی ورزشی حامیان پرسپولیس گروه فرهنگی ورزشی حامیان پرسپولیس گروه فرهنگی ورزشی حامیان پرسپولیس
درباره وبلاگ


این وبگاه در تاریخ 1392/03/06 فعالیت خود را آغاز کرده
در این وبگاه بروز ترین اخبار باشگاه و بازیکنای تیم بزرگ پرسپولیس قرار خواهد گرفت همچنین از مطالب جالب و مفیدی استفاده خواهد شد که بهتره خودتون مشاهده کنید .
نویسندگان وب : Red , Ghermez , Qermezposh
در حال حاظر فقط Red و Qermezposh نویسندگی میکنند .
باتشکر / قرمزپوش

مدیر وبلاگ : جواد بهزادی
نظرسنجی
به نظر شما پرسپولیس در این فصل چی کار میکند ؟












فصل تابستان فرا رسیده و گرما با گام‌های داغ و سنگین خود شهرها را فرا گرفته است. گاهی هوا چنان گرم می‌شود که عرق از سر و رویمان جاری می‌شود، خستگی و بی‌حوصلگی بر ما غلبه می‌کند و ...

برای خواندن مقالعه به ادامه مطلب رجوع کنید .



نقش تغذیه در مقابله با دهیدراته شدن بدن (از دست دادن آب بدن) چیست؟ همه‌ این سوال‌ها پاسخ دارد. مهم این است که اجازه ندهید بدنتان آب خود را از دست بدهد و دچار خستگی بشوید. برای مقابله با گرما و عطش تابستان با ما باشید.

تعریق

تعریق یا همان عرق کردن پدیده‌ کاملاً طبیعی بدن انسان محسوب می‌شود و برخلاف باور عموم بخشی از سیستم خنک کننده‌ بدن است که سبب می‌شود بدن در دمای مناسبی قرار گیرد. در واقع عرق این توانایی را دارد که به طور طبیعی در عرض چند دقیقه بدن را خنک کند. برای همین است وقتی سخت مشغول کار و فعالیت هستیم عرق از سر و رویمان جاری می‌شود.

 واقعیت این است هرچه بیشتر عرق کنید بدنتان خنک‌تر می‌شود. علاوه بر این، عرق، آرام‌بخش ایده‌آل اعصاب انسان نیز محسوب می‌شود و این قابلیت را دارد که نبض را تنظیم کند. به طور کلی عرق کردن روشی است که بدن به وسیله‌ آن خود را خنک نگه می‌دارد. با وجود این که نقش تعریق در خنک نگه داشتن بدن در نوع خود بسیار جالب و فوق‌العاده است اما باید بدانید که همین عرق کار بسیار مهم دیگری نیز انجام می‌دهد که بسیار از ما حتی فکرش را هم نمی‌کنیم: دفع سموم بدن؛ پس عرق کردن آنقدرها هم بد نیست.

اما زمانی که عرق می‌کنیم بدن آب و املاح معدنی خود را نیز از دست می‌دهد و لازم است که تمام این عناصر جایگزین شوند. در واقع لازم است که در فصل گرما خوب بخورید و خوب بنوشید تا بدنتان دهیدراته نشود یعنی اینکه آب خود را از دست ندهد. زیرا از دست رفتن آب بدن آسیب رسان خواهد بود.

چه بخوریم؟

میزان سدیم و پتاسیم بدن ما باید متعادل باشد. اما متأسفانه به سبب اینکه در طول روز مواد غذایی سرشار از سدیم (نمک) بیشتری مصرف می‌کنیم این موازنه به هم می‌ریزد. پتاسیم به خصوص اگر اهل ورزش باشید وظیفه‌ احیای انرژی را بر عهده دارد و خستگی را از جان بدر می‌کند. این عنصر مهم در موز، زردآلو، طالبی و بیشتر میوه و سبزیجات به میزان قابل توجهی وجود دارد.

توصیه می‌کنیم برای حفظ تعادل پتاسیم و سدیم بدنتان در هر وعده‌ غذایی سبزیجات تازه و خشک، سیب‌زمینی، میوه‌های تازه و خشک میل کنید. قطعاً گزینه‌های بسیاری برای انتخاب دارید. از مصرف سوپ که سبب تأمین مایعات بدن می‌شود غافل نشوید. حواستان باشد مصرف مواد غذایی شور مثل چیپس، سوسیس و کالباس، ماهی دودی و غیره را محدودتر کنید.

میزان پروتئین

هر چه مواد غذایی سرشار از پروتئین بیشتری مصرف کنید بیشتر احساس گرما خواهید کرد. متخصصان پیشنهاد می‌کنند که مصرف روزانه یک گرم پروتئین به ازای یک کیلوگرم وزن بدن مصرف کننده کافی است. یعنی اینکه اگر شما یک خانم ۶۰ کیلوگرمی میباشید روزانه به ۶۰ گرم پروتئین نیاز دارید. این میزان با مصرف ۱۰۰ گرم گوشت قرمز، ماهی یا گوشت مرغ و سه محصول لبنی تأمین می‌شود.

آب، آب، آب

اولین سلاح مبارزه با گرما آب است. در فصل گرما آب بسیاری بنوشید. همیشه یک بطری آب دم دستتان باشد و به طور مرتب آب بنوشید. منتظر نمانید که تشنگی هلاکتان کند و بعد به سراغ آب بروید. البته میزان آب مصرفی به فعالیت فیزیکی شما بستگی دارد اما بدانید که نوشیدن حداقل یک لیتر آب یعنی معادل ۸ لیوان لازم است. بعد یا قبل غذا آب بنوشید.

 می‌توانید آب خالص بنوشید و یا اینکه مقداری آب لیموترش و یا چند پر نعنا به آن اضافه کرده و تشنگی‌تان را برطرف سازید. اگر طرفدار آب‌های گازدار میباشید سعی کنید از انواع کم سدیم آن استفاده کنید. اگر بسیار آب به اصطلاح خالی دوست ندارید یا این که می‌خواهید علاوه بر رفع عطش برنزه هم شوید پیشنهاد می‌کنیم از آب میوه سرشار از کاروتنوئیدها و ویتامین‌ها استفاده کنید مثل آب هویج. این مواد مغذی شما را از آسیب‌های نور خورشید درامان می‌دارند.

چند پیشنهاد‌ کلی

از نوشیدن مایعات به اصطلاح تگری و مواد غذایی بسیار سرد بپرهیزید. بر خلاف آنچه که عامه‌ مردم تصور می‌کنند، نوشیدن مایعات بسیار خنک به هنگام تشنگی، نه تنها عطش را برطرف نمی‌کند بلکه سبب تعریق بیشتر بدن می‌شود.

بدن با جذب سرما به تصور اینکه باید خود را گرم کند عکس‌العمل نشان می‌دهد؛ در عوض زمانی که نوشیدنی گرم یا داغی خورده می‌شود عکس این اتفاق می‌افتد و بدن به دنبال خنک کردن خود وارد عمل می‌شود. بنابراین نوشیدنی‌ها را بر اساس دمای محیط انتخاب کنید و از نوشیدن مایعات تگری بپرهیزید.

همچنین از مصرف ادویه‌هایی مثل فلفل و خردل نیز بپرهیزید زیرا سبب می‌شوند شما بیشتر احساس گرما بکنید.در نهایت پیشنهاد می‌کنیم برای مقابله با گرمای شدید، تعریق بسیار و احساس خستگی تغذیه‌ای سرشار از مایعات داشته باشید تا بدنتان دهیدراته نشود یعنی مایعات خود را از دست ندهد.


برگرفته از سایت ممتاز نیوز





نوع مطلب : مقاله، 
برچسب ها : فصل تابستان، توصیه های ایمنی فصل تابستان، توصیه هایی تابستانی برای فرار از گرما، فرار از گرما، ما حامیان پرسپولیسیم،
لینک های مرتبط :
جواد بهزادی
یکشنبه 26 خرداد 1392
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.




آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی

قرمزپوشان تصاویر

تماس با ما
تماس با ما
تبلیغات بنر


وطن گیمز

به سایت ما خوش آمدید
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
کلیه حقوق این وبلاگ برای ما حامیان پرسپولیسیم محفوظ است

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic